Sibiyā

پدیده‌ای شبیه به شکست


شکست

مدتی است که یک تارنگار به نشانی Sibiya.ir برای انتشار نوشته هایم ساخته‌ام. چند روزی پیش یک کانال تلگرامی ساختم تا هر چه را که در Sibiya.ir منتشر می‌کنم در این کانال هم پست کنم و اینگونه این کانال فهرستی بشود برای نوشته‌هایم در Sibiya.ir.

در قدم بعد هشت نفر نیمه ‌آشنا را به طور ناشناس به کانال تلگرامی اضافه کردم تا بلکه از نوشته‌هایم خوششان بیاید و علاوه بر اینکه خودشان در کانال می‌مانند دیگران را نیز به آن دعوت کرده، اینگونه مخاطبی پیدا شود برای نوشته‌هایم.

حالا پست‌های کانال چه شکلی هستند؟ یک تصویر و یک عنوان و یک پیوند که مخاطب را به نوشته‌ام در Sibiya.ir هدایت می‌کند. مخاطب عکس و عنوان را می‌بیند و وارد پیوند می‌شود و به نوشته‌ام در Sibiya.ir می‌رود تا بتواند آن را بخواند. یک نمونه‌ از پست تلگرامی‌ام را در تصویر زیر می‌توانید ببینید:

نمونه‌ای از یک پست تلگرامی

حدس بزنید چه اتفاقی افتاد؟! پنج نفر از هشت نفر گفته شده گروه را ترک کرده، سه نفر دیگر در گروه ماندند. تا اینجای کار امیدوار کننده است: به نظر می‌رسد که سه نفر نوشته‌هایم را پسندیده‌اند و پنج نفر هم حال نکرده‌، از کانال رفته‌اند. اما فاجعه آن جاست که طبق آماری که از تارنگار گرفته‌ام هیچ کدام از هشت نفر وارد پیوند پایین پست تلگرامی نشده‌اند و یا به عبارت دیگر نوشته‌ام را در Sibiya.ir ندیده‌اند.

پ ن: حالا که در حال انتشار این نوشته هستم مطابق با آمار جدید یکی از آن سه نفری که در گروه مانده بود وارد پیوندها شده و هر سه نوشته‌ای را که تا به حال انتشار یافته را دیده است. ترسم از آن است که او هم نخوانده باشد آن چه نوشته‌ام را!

نوشته شده در چهار شنبه ۱۲ مهر ۱۴۰۲